Międzynarodowy gigant posiada oddziały na całym świecie, co nie jest niczym dziwnym w przypadku firmy o takim zasięgu. Google ciągle się rozwija i wciąż pozostaje w czołówce największych firm z branży technologicznej. Poszukuje przede wszystkim nowatorskich rozwiązań w dziedzinie teleinformatycznej, ale nie jest to jedyne pole zainteresowania potentata tej branży. Z niewielkiej firmy oferującej jedynie prostą i zarazem niezwykle skuteczną wyszukiwarkę przeszli do pozycji niekwestionowanego lidera rynku, nie zapominając jednakże o fundamencie, na którym zbudowali swoją siłę. Poszukiwanie nowych, jeszcze lepszych rozwiązań, nadal jest głównym celem firmy i podstawowym zadaniem zatrudnionych w niej pracowników.
Dla każdego, kto choć trochę interesuje się poczynaniami Google’a w sieci, nie jest tajemnicą, że obok nowatorskich rozwiązań w dziedzinie technologii, jak choćby skrzynka pocztowa Gmail, firma przede wszystkim bardzo udanie łączy technologię z marketingiem. Oferowane przez nią usługi, między innymi AdWords, są głównym źródłem dochodu amerykańskiego giganta. Owa działalność w sferze reklamy jest właśnie ściśle powiązana z tym, co dzieje się na co dzień we wrocławskim oddziale firmy. To właśnie tutaj, w biurze zlokalizowanym na placu Bema, znajduje się centrum odpowiedzialne za reklamę na terenie całej Europy Środkowo-Wschodniej. Analitycy spędzają całe dnie na analizie danych, a informatycy firmy na zapewnianiu stabilności działania systemom informatycznym odpowiedzialnych za tę część działalności Google w tej części świata. Na tym właśnie polega wyjątkowość wrocławskiego oddziału przedsiębiorstwa.
Praca w Google to marzenie bardzo wielu ludzi, firma wybiera jednak najlepszych z najlepszych. Dzieje się to w trakcie wieloetapowej rekrutacji. Każdy, kto przyjedzie na wielodniowe rozmowy kwalifikacyjne, bez trudu może znaleźć nocleg w apartamenty Wrocław, położonych w niedalekiej odległości od wrocławskiej siedziby firmy.